„Za komunistů“ , tak i dnes

V dobách totality jsme se scházeli v jedné hospodě. Byli jsme parta lidí ze všech koutů města a dá se říct, že naše názory byly celkově protirežimní. Nijak zvlášť se to ale neprojevovalo, z hlediska pořádání nějakých politických akcí. Vedli jsme hospodské řeči, hráli fotbálek, pořádali jsme různé oslavy narozenin nebo jiné kulturně - osvěžovací akce. V nějaké době před sametovou revolucí jsme začali vydávat hospodský časopis „Svobodný život“. Když jsem listoval nedávno v jednotlivých číslech časopisu, narazil jsem na text písně, který jsem napsal pro náš hudební hospodský festival „Újezdská kytara“.

Myslím, že tento text je v dnešní době velice aktuální. Vždyť i naše republika je taková velká hospoda.

Ó lidi milí

 

Ó lidi milí, chtěl jsem vám říct

že se mi nelíbí to vaše nic

Sem jenom chodíte, půllitr držíte

tisíce žvástů vás nakrmí

 

Proč jenom civíte, koukáte do prázdna

a sníte o ničem, co vás zahubí

Předpověď moje asi nevychází

tam kam já chodim, nic se neděje

 

K čemu je mozek a naše svoboda

„Já mam čím zaplatit, dam si jich dvacet“

A pak se utopim v opojném hlaholu

v Újezdě sedim, mám dobrou náladu

 

Pak všechny názory vychčiju do mušle

krásné to pohodlí sedět a civět

A hlubší myšlenky, to bylo kdysi

Kam jenom míříte, vy chcete zvadnout

dřív se tu žilo úplně jinak

 

Copak vás netrápí už vůbec nic

souhlas a pohodlí to je snad víc

Já vás mám velmi rád, s vámi hned zasednu

na držku mi dejte aspoň jednou

 

Vyprašte svůj mozek, zahoďte zábrany

nechtějte zakrnět a názor odhodit

 

Ó lidi milí, chtěl jsem vám říct

že vás miluju, dělejte víc

 

Ó lidi, věřím vám a bůh vám žehná

že naše svoboda pak zůstane pevná

Autor: Ladislav Štítkovec | neděle 6.3.2011 11:26 | karma článku: 7,53 | přečteno: 1119x
  • Další články autora

Ladislav Štítkovec

Přejezd jestřábů přes lokajské hnízdo pod prapory chameleonské aliance

Když odhodíme naivní přístup dětských her na vojáky, propagandistická klišé o novém nepříteli nebo pocitu „být pod nějakými ochrannými křídli“, zbývá nám potom jen nutnost stát se kritiky současného přístupu naší vlády k rozšiřování zájmů „American boys“ v Evropě, tedy i u nás.

22.3.2015 v 19:08 | Karma: 31,38 | Přečteno: 1152x | Diskuse| Politika

Ladislav Štítkovec

Gastronomie á la TTIP

Obchodní dohoda mezi EU a USA TTIP by mohla přinést v oblasti stravování nebývalé novinky, nad kterými zaplesá nejeden gurmán.

8.3.2015 v 13:13 | Karma: 20,16 | Přečteno: 517x | Diskuse| Politika

Ladislav Štítkovec

Arbitrážní dravci krouží nad zlatým dolem

Nadnárodní advokátní kanceláře dělají všechno pro to, aby arbitrážní mechanismus ISDS nevypadl z obchodních smluv TTIP a CETA.

15.2.2015 v 18:22 | Karma: 17,18 | Přečteno: 1030x | Diskuse| Politika

Ladislav Štítkovec

Čokoláda jako lék na nesnášenlivost

Nedávno jsem znovu, s chutí zhlédl výborný film Čokoláda. Příběh lidí jedné malé francouzské vesnice z 50. let ve mně vyvolal asociace k vnímání současníků všeho cizího, jinakého, něčeho, z čeho mají strach a co může narušit jejich zaběhnutý životní rámec.

1.2.2015 v 18:40 | Karma: 8,41 | Přečteno: 634x | Diskuse| Politika

Ladislav Štítkovec

Co by zapadlo díky protizemanovské smršti aneb

když elity berou 25 let lidem vítr z plachet.

22.11.2014 v 21:36 | Karma: 33,92 | Přečteno: 2064x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2362x
Sám nejsem nic, mezi lidmi existuji www.hzpd.cz